En morgen?

#2030isnow

Om onze broeikasgasemissies tegen 2030 aanzienlijk te verminderen, is het van essentieel belang dat we samen actie ondernemen, want de klimaatverandering is een gigantische uitdaging.

Op het moment waarop we dit jaarverslag afronden, hebben we de draad van ons vroegere leven nog niet opnieuw kunnen opnemen. Velen onder u hebben ondertussen hun dagelijkse gewoontes aangepast. En dat geeft stof tot nadenken voor de wereld na de crisis.

U hebt gekozen voor lokale consumptie en seizoensgebonden voeding. Gezien de beperkte bewegingsvrijheid hebt u de voorkeur gegeven aan actieve verplaatsingswijzen. U hebt het plezier van contact met de natuur herontdekt en u vertoefde graag in de Brusselse parken. En misschien hebt u de energiekwaliteit van uw woning geoptimaliseerd voor meer comfort tijdens de winter?

Deze crisis is een kans geweest om opnieuw waarde te hechten aan wat ons omringt, aan de natuurlijke hulpbronnen, aan de lokale en milieuvriendelijke economie. Burgers, bedrijven, lokale organisaties… samen zullen we verder geraken in de strijd tegen de klimaatverandering.

Volg onze nieuwsberichten en laat u inspireren door acties van Brusselaars:

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Ik schrijf me in