Levenskwaliteit

Digitale en toegankelijke communicatie

Levenskwaliteit

Digitale en toegankelijke communicatie

Volgt u dagelijks de social media-accounts van Leefmilieu Brussel? Of leest u een van onze maandelijkse nieuwsbrieven? Dankzij onze digitale media bent u als eerste op de hoogte van de acties die uw levenskwaliteit kunnen verbeteren.

Digitale communicatie is tegenwoordig een must, en ze voor iedereen toegankelijk maken is een van de doelstellingen van Leefmilieu Brussel. De gemoderniseerde tools en steeds meer gevarieerde kanalen zijn gericht op een breed publiek, zonder evenwel de verspreiding van informatie via andere bronnen volledig stop te zetten.

Een vrouw bekijkt de website van Leefmilieu Brussel op haar laptop.

Overal en voor iedereen

Om de online informatie maximaal toegankelijk te maken, zorgt Leefmilieu Brussel ervoor dat:

• communicatietools worden ontwikkeld die toegankelijk zijn voor personen met een handicap
  • de navigatie op haar website en satellietsites wordt geoptimaliseerd
  • het aanwezig is op allerhande sociale netwerken en in gevarieerde contentformaten om een breed publiek bewust te maken van de milieuproblematiek

In lockdown en toch verbonden

Tijdens de lockdownperiodes werd digitale communicatie ingezet om burgers de kans te bieden zich te informeren over de toegang tot de parken (met name via de app Brussels Gardens), om het Brusselse milieunieuws te volgen via de sociale netwerken, of om zich te ontspannen met het digitale tijdschrift ‘Mijn stad onze planeet’.

En in het webuniversum van Leefmilieu Brussel hebben de satellietsites van de gelegenheid gebruikgemaakt om een nieuw design door te voeren: u vindt er zeer gerichte informatie!

(her)Ontdek…

Kerncijfers

17 websites toegankelijk voor personen met een handicap

Facebook 23.634 volgers

Instagram 1.490 volgers

LinkedIn 12.758 volgers

Een vrouw met een hoorapparaat werkt op een laptop.

Volg het nieuws van Leefmilieu Brussel via onze sociale netwerken

Abonneer u op onze nieuwsbrief om ons digitaal magazine ‘Mijn stad onze planeet’ te ontvangen

Ik schrijf me in