Natuur in de stad, tussen groene en blauwe ruimten

Zomerbars in de parken

Natuur in de stad, tussen groene en blauwe ruimten

Zomerbars in de parken

Emile, Maurice, Gisèle, Henri, Fabiola, Jeanne en André hebben zich deze zomer in de Brusselse parken gevestigd! Deze zeven “Barc Zomerbars” verwelkomden tot 500 bezoekers per dag en boden tal van activiteiten aan (restaurant met lokale producten, bar, concerten, filmvoorstellingen, danslessen, straattheater, wandelingen met gids, meditatie ...). Elke bar heeft zijn eigen sfeer en decor, maar altijd staat gezelligheid in het hart van de stedelijke natuur centraal!
Tekstversie van de video

De video toont sfeerbeelden van de zomerbars die in enkele parken in het Brussels Gewest aanwezig zijn van mei tot september. We zien uitbaters die cocktails bereiden, pintjes tappen, wijn uitschenken en hapjes serveren.

We zien beelden van muzikanten die muziek spelen, DJ’s die plaatjes draaien, en mensen aan de tafeltjes van de zomerbars. Er worden yogalessen georganiseerd. Er wordt ook eten geserveerd, zoals hamburgers en kleine taartjes. En er worden dansinitiaties gegeven, en spelletjes petanque gespeeld.

Het initiatief is in 2016 ontstaan met een proefproject. In 2019 werden twee nieuwe zomerbars geopend: Jeanne en André. Het project staat open voor alle voorstellen voor activiteiten van burgers, verenigingen en scholen. Dit zijn mooie gelegenheden om verbondenheid in de buurt te creëren!

Ontdek de zomerbars

Een eettent in openlucht met tafels onder een luifel